Trys R. Dovydėno keramikos istorijos: asmeninio požiūrio paieška

lnm.lt 2020 01 21

Kazio Varnelio namuose-muziejuje sausio 15 d. atidaryta menininko Roko Dovydėno paroda „3 keramikos istorijos: asmeninio požiūrio paieška“.

lnm.lt

Šioje parodoje Vilniuje gyvenantis ir kuriantis menininkas pristato savo darbus, sukurtus per aštuonerius metus.

 

„Tirdamas keramikos istoriją ir puodžiaus amatą, atrandu nutikimų, kai nesėkmė išgelbsti amatą ir netyčia pavykęs daiktas tampa istorijos dalimi. Ši patirtis mane atvedė prie vieno klausimo: kokią įtaką šiuolaikiniam menininkui-dizaineriui daro ar jos nedaro istorinio meno pažinimas? Visa tai pastūmėjo ieškoti galimų atsakymų, o savo įžvalgas pristatau meno projekte“, – pasakoja menininkas.

 

R. Dovydėno teigimu, jo darbai – tai daugialypis tyrinėjimų ir kūrybos produktas, į vieną sistemą sujungiantis skirtingo turinio elementus: raštą, kultūros istoriją ir konkrečius siužetus, keramikos instaliacijas.

 

Kazio Varnelio namus-muziejų, kaip vietą, kurioje autoriaus darbai atsiskleistų labiausiai – R. Dovydėnas pasirinko pats: „Jei šią erdvę laikytume klausimu, tai eksponuojami darbai būtų atsakymas, kuriantis muziejaus ir meno kūrinio pokalbį. Norint iššifruoti šį pokalbį itin svarbus istorijos kilpos elementas, tad pristatomus darbus „perskaityti“ padės judėjimas ratu.“

 

Paroda „3 keramikos istorijos: asmeninio požiūrio paieška“ Kazio Varnelio namuose-muziejuje veiks iki 2020 m. kovo 29 d.

 

Parodoje pristatomi keturi darbai: Plėviakojis vs Lauhan (2011–2013); Pottery is the New Video (2015); Plėviakojis vs Lauhan, antra dalis (2017); Lioleko ir Boleko keramika (2019).  

 

Rokas Dovydėnas yra tarpdisciplininis menininkas, gyvenantis ir kuriantis Vilniuje. Nuo 1994 m. dalyvauja parodose, nuo 1999 m. jas kuruoja. Šiuo metu dirba Mykolo Romerio universitete, studijuoja Vilniaus dailės akademijos dizaino doktorantūroje (tyrimų tema – pasikartojimas, tiražavimas ir falsifikavimas mene). 

 

Sausio 15, 2020 - kovo 29, 2020 | Kazio Varnelio namai-muziejus, Didžioji g. 26